Ray Beton çevreye, insanlara ve çalışanlarına karşı sorumlulukları bulunmaktadır. Bu kapsamda sorumluluklarını yerine getirmek zorundadır. Bu durum lojistik şirketinin dışsallıktan kaynaklanan maliyetlerini ortaya çıkarmıştır.
Bu açıdan bakıldığında maliyetlerin ortaya çıkmasında gürültü, hava kirliliği, iklim değişiklikleri, havanın kalitesi, ses, toprağın kullanımı, görüntü, kaynakların tükenmesi, titreşim, zehirli atıklar, kirlilik, sağlık, güvenlik ve iş kazaları gibi unsurların dikkate alınması gerekliliği etkili olmaktadır.
Lojistik sektörü ekonomi, çevre ve sosyal amaçlarla sürdürülebilir yeşil lojistik dengesi kurulmasını planlamıştır. Bu bakımdan yeşil lojistik yalnızca ekonomik kriterlerden ziyade çevre ve sosyal etkenleri göz önünde bulundurmaktadır.
Ray Beton'un gösterdiği ve yeşilin gücü diye tabir
edebileceğimiz bu eğilimleri enerji kullanımı ve çevreye etkileri, doğaya
verilen zararların azaltılması, tedarik zincirinin çevreye uyumu, yeni çevre
stratejileri, egzoz, emisyon, yakıt, paketleme, tersine lojistik ve tedarik
zinciri yönetimi, geri dönüşüm, ulaştırma, ses, ışık, atıkların ve
kimyasalların yönetimi ve ambalaj malzemeleri vb. konuları içermektedir.